torsdag den 3. januar 2013

Bærmousse

Denne bærmousse er rigtig god sammen med chokoladecreme. Jeg har ikke lige en slags bær i frysern, da jeg skulle lave den første gang, så det blev den blandet bær pose jeg havde, som hedder synfoni bær bladning, og den er blevet rigtig god, så den får jeg brugt meget, men eller kan alle slags bær bruge her, ved bær der ikke har så kraftig smag, kan der sagtens bruges mere end de 250g bær.

250g bær (friske eller frosne)
2 spsk sukker
2 tsk vanillesukker
2 dl youghurt naturel
5 dl fløde
4-6 blade husblas

Fremgangsmåde.
Pisk fløden til flødeskum, og sæt det i køleskabet.
Bærerne koges i et par minutter, for at slippe af med evt. bakterier.
De koget bær blændes hvis man ikke vil have hele bær i moussen. Blandes de kogte bær med sukker og vanilliesukker. Inden bærbladninge bliver for koldt kommes husblas i, efter husblas har stået i kold vand i ca. 5-10 min. husk at kramme vandet fri fra husblas. Yoghurten vendes i bærbladningen, og så vendes det hele med flødeskummet til sidst. Stil det i køleskabet i min. 5 timer, gerne natten over, hvor man så derefter kan komme det i kagen. Der er nemt til 2 lag i en rund kage på 26 cm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar