lørdag den 4. april 2020

Julebag 2019

Jeg har desværre haft travlt, så jeg har helt glemt at ligge mine jule bag op.
det blev til en smule i 2019.

Jeg fandt en opskrift på kranse, som jeg kan huske helt tilbage til min barndom, dem lavede min mormor altid til jul. og nøj.. hvor var det godt at få dem igen.


Det blev også til nogle klejner. dog er de nu bedst når de lige er lavet.


Jeg fik også prøvet kræfter med Mette blomstreberg små honninghjerter,  de blev nu meget gode, især da der lige blev penslet lidt chokolade oven på.  



Disse kakaosnitter er også nogen fra min barndog, som både min mormor og mor laver til jul. nu fik jeg også selv prøvet dem af, dog ikke helt så gode, da jeg kom til at blødgøre smøren der skulle i. det gør desværre de bliver lidt tørre og smuldre mellem fingerne på en.  


For første gang prøvede jeg også at lave min egen rutebiler, og hold da op de blev gode.


Ikke helt bagværk, men disse 2 ting er også noget fra min barndom, der var altid kikse-kage og mintpastiller til jul. Så dem vil jeg prøve kræfter med til jul 2019. 



Ja så var der rigelig at tage af, og det var mine kolleger også glade for. De kunne lige hjælpe med at få nogen af det spist.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar