mandag den 10. juni 2013

Danmarks beste livret til tv 2 fri

For en stykke tid siden blev jeg kontraktet via mail, om jeg ikke havde lyst til at deltage i et tv program, hvor man skulle tage en ret med, man rigtig godt kunne lide, og de var faldet over min kage blog, og syntes det kunne være sjovt at få lidt søde sager med i programet, så om jeg vil deltage med en af mine kager, og det passede fint med at jeg var hjemme på fri, så det sagde jeg ja til. så her er lidt fra dag.
 
 
Vi skulle møde nede ved rådhuset i Svendborg kl. 10:30 og fik info om dagen forløb, og som der altid vil være ved tv optagelser er der vente tid, så vi nød vejret og følde med i optagelserne.
 
 
Dommer skulle ankomme i den fine røde bil.
 
 
2 af dommerne,  ja første optaglese er ikke altid den beste så de skulle lige have den igen.
 

Her sidder vi oppe hvor vi deltager kunne side og vente, og følge med, indtil vi skulle ned og præcentere sin ret.
 
 
Dommer stå klar til at modtage os forventingsfulde deltager, som stå i kø.
 
 
Her står vi i kø til optagelserne.
 
 
Dommerne skulle også filmes mens vi skulle filmes vi stod i kø.
 


 
Ja vi stod forest i køen så fik lige bilen med i bagbrunde.
 
 
 De 6 deltager der kommer i delefinale i skal lave mad i disse køkkner der er stilt op. som en del af opsættet.
 
 
Så vi tilbage til vente position.
 
 
Kagen jeg deltager med. består af lyse bunde. fylden er blandetbær mousen. opsmurt med palminsmør. over trukket med hvid fondant, og pyntet med magic decor  blonde bord, og hvid fondant perle bord.  
 
 
 Ja jeg var heldig og var en af de 15 der fik en rosette, og 6 af de 15 vil kom i delefinalen og komme ned og lave mad i de fine køkken der er stilt op.
 
 
Her blev jeg interviewet til tv programet. efterfløgende kom vi så ned hvor vil filmede hvem der blev de 6 delefinalister, og der var jeg så ikke i mellem, men de 6 der gik vider havde også fuld ud fortjent det.
 
 
Her blev der smagt på retterne og alle brogerne stemte på den ret de synste skulle dyste mod de andre byer. Jeg var også rundt og smage på dem alle, og de smagt godt alle sammen.
 
 
Her bliver det så talt op hvem det er, men det må i vente med at se i fjernsynet til efteråret.
 
 
 Her siger dommerne farvel og tak til en dejlig dag i svendborg.
 
 
 Efter de har sluttet af skulle vi alle klappe og sludder.
 
Ja skulle da lige have et billede med dommerne.
 
 
Nåde også at få et med dem alle 3 på en gang, syntes det var fint de kunne huske vi var sømænd mig og min kæreste, og vi kom med en fondant kage, når nu der var ca. 24 deltager at huske på.
 
Så alt i alt har det været en rigtig hyggelig dag, og en rigtig spænde oplevelse at være med i tv optagelser til et tv program til tv 2 fri. så det bliver rigtig spænde at se til efteråret og se hvad det er blevet til, når det hele er blevet klippet sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar